Běhejte,
jak Vás příroda stvořila.
Efektivně • Bez bolesti • Celý život

Co je ChiRunning?

ChiRunning vychází z čínského bojového umění Tai Chi, které nás učí pohybovat se přirozeným způsobem. Nejtěžší práci vykonávají vnitřní svaly, stehenní svaly jsou zatěžovány méně. Menší lýtkové svaly a svaly v chodidlech vyvíjejí již jen velmi málo úsilí. Tento princip zdravého pohybu je ale v rozporu s tím, jak běhá většina lidí, kteří používají hlavně malé svaly na nohou a v chodidlech. 

Na kurzu ChiRunning se naučíte využít obrovského množství síly, která je ukryta uvnitř Vašeho těla. Osvojíte si snadno zapamatovatelné základy této metody a získáte sebevědomí a znalosti, které Vám pomohou běhat tak často, tak daleko a tak dlouho, jak si přejete.  

ChiRunning pomohl tisícům běžců všech věkových skupin na celém světě zlepšit jejich běžeckou formu, zlepšit efektivitu jejich běhu i celkový výkon. Tato metoda funguje také jako prevence proti zranění a výrazně zkracuje dobu regenerace. ChiRunning běžci běhají bez bolesti, snadno a s radostí. 

 

ChiRunning je vhodný pro běžce na jakékoliv úrovni.

Bez ohledu na Vaše zkušenosti se na kurzu ChiRunning naučíte:

  • Užívat si celoživotního běhání bez zranění
  • Vybudovat si důvěru ve své schopnosti
  • Běhat dál nebo rychleji s menším úsilím
  • Připravit tělo na optimální výkon
  • Méně zatěžovat Vaše klouby
  • Snížit zatížení nohou při jakékoli rychlosti
  • Vybudovat si základní sílu s každým krokem
  • Běhat uvolněně a s radostí
  • Všímat si toho, jak Vaše tělo používáte
  • Být vysoce efektivním a přizpůsobivým běžcem

Základní pilíře ChiRunning metody

Technika běhu

Zaměř svou mysl. Zpevni své vnitřní svaly. Běž lehce jako vítr.

Běh nemusí být pro tělo a mysl jen obtížný nebo těžký. Problém není běhání samotné, ale způsob, jakým běháte.

Technika ChiRunning je založena na dvou cílech –  pomůže Vám běžet co nejefektivněji a užívat si celoživotního běhání bez zranění. V Tai Chi je veškerý pohyb založen na silném tělesném jádru (core), relaxaci ve svalech a pohyblivosti v kloubech. Tyto tři principy jsou nejdůležitější pro běh. Aby se vytvořil snadný, plynulý a rychlejší pohyb, musí být celé tělo pružné a uvolněné. Jakékoli přidané napětí omezuje Vaši schopnost běžet snadno a ekonomicky. 

Budování kondice

Fáze budování kondice je zaměřena na trénování Vaší mysli a těla, aby společně pracovaly jako tým a vytvářely optimální výsledky bez ohledu na to, jaké jsou Vaše běžecké cíle. Budování kondice není jen o posilování svalů na nohou ale také o posílení strukturálně slabých oblastí v těle.

Při správném běhu přirozeně posílíte vnitřní svaly (core), které poskytují podporu, zatímco uvolněné svaly na nohou již tolik nebudete muset zatěžovat. Naučíte se, jak zlepšovat svoji kondici přirozeně, bezpečně a s neuvěřitelnými výsledky. Aby bylo možné dosáhnout lepších trvalých výkonů, úspěch vychází ze správného fungování celého těla, nikoli jen ze síly svalů na nohou nebo úsilí.

Výkonnostní běhání

Když lidé používají slova BĚH a VÝKON v jedné větě, mají většinou na mysli rychlost, závody a stupně vítězů. 

Vylepšíte-li svoji běžeckou techniku a získáte lepší kondici, můžete běhat rychleji a s menším úsilím. Zvládnete větší počet naběhaných kilometrů, s kratší dobou zotavení a získáte schopnost dobře reagovat na jakékoliv výzvy během závodů. Ne všechny běžecké situace vyžadují sílu. Strategie, přizpůsobivost, vytrvalost, relaxace a důsledné sledování limitů Vašeho těla – to vše hraje roli při dosahování skvělých výkonů. Vnímavost k signálům těla a koncentrace mysli jsou důležité „výkonnostní dovednosti“, které se prostřednictvím ChiRunning naučíte.